Usterka w laptopie - czy przysługuje Ci serwis gwarancyjny?
Zapewne każdy nieraz zmagał się z kłopotliwą usterką w swoim laptopie, która wymagała interwencji specjalisty. Warto wiedzieć, czym jest serwis gwarancyjny i jak z niego skorzystać w takich przypadkach. Na te pytania znajdziesz odpowiedzi w poniższym artykule.
Najczęstsze usterki w laptopach
Laptopy to urządzenia, które często narażone są na różne usterki. Niekiedy dotyczą one działań mechanicznych jak zalanie, czy uszkodzenie obudowy. Jednak czasem możesz mieć do czynienia z różnymi awariami, wirusami i uszkodzeniami, które powodują, że laptop nie chce się włączyć. Powodów może być naprawdę dużo — uszkodzony dysk, czy niesprawna bateria. Często są to sytuacje stresujące dla użytkowników, ponieważ urządzenie stanowi ważny element w ich pracy lub posiadają na nim ważne dane, których nie mogą utracić. Gdy samodzielnie nie jesteś w stanie naprawić swojego urządzenia lub boisz się, że doprowadzisz do kolejnej usterki, to zawsze możesz skorzystać z odpowiedniej pomocy fachowca.
Gdzie znaleźć serwis gwarancyjny?
W przypadku awarii laptopa koniecznie należy się zgłosić do odpowiedniego serwisu w zależności od marki posiadanego sprzętu. Niekiedy sprawa nie jest taka prosta i szukanie zajmuje długo czasu. Jeżeli potrzebujesz szybkiego rozwiązania i nie chcesz zwlekać z naprawą, możesz skorzystać z bazy danych. Baza danych B2C to baza mailowa, która jest świetnym źródłem dla każdego i klienta i przedsiębiorcy. W ten sposób możesz szybko pozyskać kontakt do wielu serwisów gwarancyjnych, z którymi będziesz mógł się skontaktować. Jeśli poszukujesz pracy, to również będzie to dla Ciebie wartościowe źródło.
Na czym polega serwis gwarancyjny?
Serwis gwarancyjny przyjmuje urządzenia do naprawy, które posiadają jeszcze aktualną gwarancję, co oznacza, że użytkownik nie musi płacić za jego naprawę. Asus serwis gwarancyjny świadczy usługi w naprawie laptopów marki Asus. Jednak, aby urządzenie zostało przyjęte w takim serwisie, może posiadać jedynie wady i uszkodzenia sprzętu, oprogramowania, czy oprogramowania wirusowego. Niebrane są natomiast pod uwagę defekty spowodowane z winy użytkownika. W ramach danej gwarancji wykonywany jest odpowiedni przegląd techniczny, który powinien zostać przeprowadzony zgodnie z wymogami producenta. Gwarancja jest przyznawana przy zakupie sprzętu, najczęściej na 2 lata, w tym okresie klient ma prawo skorzystać z serwisu bezpłatnie. Natomiast po przekroczeniu tego okresu, wszystkie usterki są poza gwarancją, dlatego za ich koszt odpowiada już kupujący.