Marketing medyczny a reklamowanie usług zdrowotnych
Od wielu lat marketing dynamicznie się rozwija, a metody w ramach tej dziedziny są wykorzystywane przez wiele branż. Jednak marketing farmaceutyczny wzbudza kontrowersje, ponieważ według polskiego prawa placówki medyczne nie mogą się reklamować w Polsce. Jednak na tym zagadnienie się nie kończy. Więcej informacji na temat zagadnienia, jakim jest medyczny marketing, prezentujemy w poniższym artykule.
Jak wygląda w praktyce zakaz reklamowania medycznych usług?
Placówka medyczna w Polsce w żaden sposób nie może się reklamować. Mało tego – nawet zakazuje się podawania informacji, które mogą mieć jakkolwiek cechy reklamy. Dokładnie to zagadnienie określa uchwała Naczelnej Izby Lekarskiej, która została opublikowana w grudniu 2011 roku. Ten akt prawny wskazuje, że podawana informacja podawana publicznie nie może nosić cech reklamy, nie może stanowić zachęty do czerpania świadczeń zdrowotnych, a także w ramach podanej informacji, placówka nie może udostępniać informacji o metodach. Specjaliści od reklamy zazwyczaj stosują ciekawe przedrostki w formie naj, mega czy super. Jeśli chodzi o reklamy medyczne, takie zabiegi nie mogę mieć miejsca.
Marketing farmaceutyczny – jak stosować?
Przede wszystkim marketing farmaceutyczny powinien być łatwy do znalezienia. W sieci można znaleźć mnóstwo stron afiliacyjnych czy forów, które rekomendują konkretne usługi medyczne. Internet to źródło wiedzy, dlatego możemy za pomocą katalogów firm znaleźć godne zaufania kliniki. Jeśli chcesz mieć dostęp do najlepszych usług medycznych, to śmiało rejestruj konta w wyżej wspomnianych miejscach. Google to czołowa platforma, dzięki której pacjenci mogą w łatwy sposób odnaleźć lekarza o danej specjalizacji lub konkretny gabinet lekarski. Marketing tego typu jest ciekawym narzędziem, pozwalającym zadbać o wizerunek. Jako lekarz możesz stworzyć swoją spersonalizowaną wizytówkę na Google, która zachęci pacjentów do kontaktu. W ramach farmaceutycznego marketingu możesz promować zdrowie, budując równocześnie długofalowe relacje ze swoimi odbiorcami. W tym celu warto wykorzystać własną stronę internetową lub media społecznościowe.
Zakaz reklamowania usług medycznych nie oznacza braku możliwości stosowania marketingu farmaceutycznego
Podsumowując, zakazy prawne względem reklamowania usług medycznych wcale nie oznaczają braku możliwości stosowania marketingu medycznego. Dzięki temu możesz dowiedzieć się na przykład, czym jest biofeedback sprzęt i jakie ma korzyści. Wszystko dzięki marketingowi farmaceutycznemu.