Jak zrobić efektywny content marketing w branży farmaceutycznej?

Jak zrobić efektywny content marketing w branży farmaceutycznej?

Content marketing z każdym rokiem jest coraz popularniejszy, ponieważ pozwala między innymi utrzymać kontakt z klientem. Internet to bezgraniczne źródło wiedzy dla pacjentów a mądre używanie go przez firmy farmaceutyczne może pozwolić na zwiększenie zasięgu i obrotów działalności.

Content marketing

Dane same w sobie są potwierdzeniem, że content marketing jest niezwykle skuteczny. Przykładowo, w Kanadzie content marketing był najpopularniejszym działaniem stosowanym przez marketingowców. Wiele ankiet przeprowadzonych przez firmy marketingowe wykazało, że content marketing jest częściej wybierany niż inne strategie stosowane w przedsiębiorstwach tj. wideo, social media czy marketing doświadczeń. Warto zerknąć na przykład na wyniki badania Decibite, które zostało zrealizowane we wrześniu 2019 roku na terenie Stanów Zjednoczonych. Badanie odpowiedziało przede wszystkim na pytanie: dlaczego content marketing jest stosowany przez marketingowców? Odpowiedzi wskazały jednoznacznie, że marketing tego typu buduje relację z klientem, pozwala stać się zaufanym ekspertem, stwarza pretekst użytkownikom do powrotu na stronę oraz buduje świadomość marki. Oczywiście to tylko kilka zalet wynikających ze stosowania content marketingu, jednak badania pokazują, że warto stosować tę strategię.

Content marketing w branży farmaceutycznej

Content marketing ma wiele zalet, a jedną z nich jest uniwersalność. Tworzenie i przekazywanie ciekawych treści można zastosować w każdej branży również branży medycznej. Tym samym otrzymujemy marketing farmaceutyczny. Odmiana takiego marketingu tworzy świetne możliwości pozwalające przyciągnąć jeszcze większą liczbę klientów. Treści blogowe, materiały wideo czy infografiki związane z daną marką tworzą idealne warunki, aby dany klient kupujący dany lek lub urządzenie zaufał danej marce. Oczywiście same treści nie mają na celu podniesienia sprzedaży, lecz także edukowanie odbiorców w ważnych kwestiach. Wszystko sprowadza się do tego, aby marketingowiec umiał znaleźć odpowiedni bilans między merytoryką a słownictwem dopasowanym do odbiorców.

Jak to wygląda w praktyce?

Działania w ramach content marketingu z powodzeniem można stosować w branży farmaceutycznej. Każda firma może we własnym zakresie publikować teksty blogowe i ciekawostki ze świata pharmy. Przykładowo jeśli dana firma medyczna sprzedaje aparat do emg, świetnym pomysłem będzie stworzenie krótkiego cyklu tekstów, które przybliżą, czym jest taki aparat i jaką technologie wykorzystuje. Przed zastosowaniem takiej strategii warto pamiętać, że content marketing stosuje wiele narzędzi, a tylko te dobrane odpowiednio pozytywnie wpłyną na działalność medyczną.