Jak wypromować lokalny salon kosmetologiczny?

Jak wypromować lokalny salon kosmetologiczny?

Konkurencja w branży kosmetologicznej jest naprawdę duża. Kolejne salony wyrastają jak grzyby po deszczu, a wszystko dzięki rosnącej świadomości klientów na temat dobroczynności zabiegów oraz rosnących potrzeb w tym zakresie. To zatem logiczne, że aby salon przynosił zyski, musi być odpowiednio promowany? Jak podejść do tego tematu?

Zadbaj o odpowiedni branding

Aby twój salon wyróżniał się na tle konkurencji, musisz zadbać o jego odpowiedni wizerunek. W tym celu możesz zgłosić się do profesjonalnej agencji reklamowej lub postarać się wdrożyć dedykowane działania na własną rękę. Podstawą są oczywiście estetyczne zdjęcia i wartościowe treści na temat konkretnych zabiegów, które możesz wykorzystać np. w komunikacji w mediach społecznościowych lub wdrożyć kampanie marketingowe w oparciu o tego typu materiały (np. kampania tiktok czy facebook). Ponadto niezwykle istotny jest tzw. społeczny dowód słuszności, czyli opinie od dotychczasowych klientów, które warto opublikować w social mediach oraz na stronie internetowej salonu. Dzięki temu potencjalni klienci szybciej nabiorą do ciebie zaufania i zdecydują się na usługę!

Wykorzystaj potencjał geolokalizacji

Kolejna kwestia dotyczy lokalizacji, w której znajduje się twój salon. Postaraj się określić, z jakiej odległości przybywają do ciebie klienci. Możesz nawet wytypować najlepsze lokalizacje, czyli np. okoliczne dzielnice miasta czy pobliskie miejscowości. Następnie warto wdrożyć dedykowane kampanie google ads, dzięki którym twoja firma stanie się bardziej rozpoznawalna wśród osób, które poszukują konkretnej usługi w danej lokalizacji. Tego typu działania pozwalają na szybkie pozyskanie nowych klientów, ponieważ celowane są stricte w twoją grupę docelową.

Buduj lojalność wśród klientów

Najlepsi klienci to oczywiście tacy, którzy wracają do salonu na kolejne zabiegi. Warto zatem przygotować strategię budowania lojalności wśród dotychczasowych klientów. Jak to zrobić? Przede wszystkim należy przygotować różnego rodzaju oferty i benefity dla stałych bywalców twojego salonu. Mogą być to oczywiście wszelkie zniżki i rabaty na kolejne usługi, jednak to nie wszystkie możliwości. Dobrym pomysłem jest np. program lojalnościowy, który zakłada np. całkowicie bezpłatny zabieg po wykonaniu 9 innych w ciągu 6 miesięcy. Innym rozwiązaniem są np. darmowe kosmetyki i próbki, które klienci mogą otrzymywać po każdym zabiegu. Ich hurtowe zamówienie nie obciąży twojego budżetu zbyt mocno, a usatysfakcjonowani i wdzięczni klienci z przyjemnością będą wracać do twojego salonu, aby ponownie otrzymać ciekawy produkt po zakończonej usłudze.