Jak rozreklamować lokalną firmę?
Marketing to nieodłączny element każdego przedsiębiorstwa. Bez niego wiele firm przestałoby istnieć. Żyjemy w dobie Internetu, gdzie cały czas jesteśmy zasypywani różnymi reklamami, co automatycznie prowadzi do tego, że kupujemy jakiś produkt, czy interesujemy się jakąś ofertą. Wydawać y się mogło, że marketing przeznaczony jest dla dużych firm, z dużymi budżetami, jednak nie jest to prawdą, reklamować się mogą, a nawet powinny także, małe i lokalne firmy. Jak zrobić to niskim kosztem? O tym przeczytacie w poniższym artykule, zapraszamy do lektury!
Strona internetowa – wizytówka Twojej firmy
Marketing powinniśmy zacząć od zaistnienia w sieci. Tworzenie stron internetowych Kraków, Warszawa, Rzeszów, Bielsko-Biała, bez względu na lokalizację firmy, strona www jest niezwykle istotna. To ją w pierwszej kolejności odwiedza potencjalny klient, jeśli chce zaczerpnąć trochę informacji na nasz temat, znaleźć opinie, numer kontaktowy, lub zrobić zakupy. To bardzo ważny element strategii marketingowej. Sama strona internetowa nie wystarczy, bardzo ważne jest by była zrobiona przejrzyście i była intuicyjna w obsłudze. Ważne jest także, by dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarce Google, tak by użytkownicy z łatwością mogli do nas trafić.
Zawieszki i ulotki – tradycyjna forma reklamy
Reklamować lokalną firmę możemy na wiele sposobów i to naprawdę niskim kosztem. Dobrze jest podzielić budżet na różne formy promocji i sprawdzać co działa najlepiej, jest to też szansa na trafienie do większej ilości osób. Jeżeli np. promujemy lokal gastronomiczny lub salon kosmetyczny, na pewno warto wydrukować ulotki, które będziemy rozdawać przechodniom. Ciekawym i oryginalnym pomysłem jest druk zawieszek, takich które możemy powiesić np. na klamce pokoju hotelowego, a nawet mieszkania.
Reklama w centrach handlowych i nie tylko
do podstawowych form reklamy, chętnie wykorzystywanych przez wiele firm są telebimy reklamowe, takie jakie mamy w centrach handlowych. W końcu nie sposób przejść obok nich obojętnie, przyciągają wzrok i zachęcają do zakupu. Jeżeli nasza firma znajduje się w pobliżu galerii handlowej, na pewno warto rozważyć taką decyzję. Kolejnym sposobem na marketing są billboardy, np. takie, które umieszczone są przy trasie, chodniku, gdzieś jeżdżą samochody, lub chodzą przechodnie. Najlepszym sposobem na promocję jest łączenie tego co tradycyjne, z tym co nowoczesne, na początku będziemy musieli nieco zainwestować, ale jeśli reklamy zostaną wykonane we właściwy sposób, na pewno przyciągną wielu nowych klientów.