jak rozreklamować biuro nieruchomości?

jak rozreklamować biuro nieruchomości?

Nieruchomości to niezwykle dochodowa branża, która wiąże się jednak z dużą konkurencyjnością. Mimo to wciąż powstają kolejne biura i agencje zajmujące się tym segmentem rynku. Jak wyróżnić się na tle konkurencji i wypromować własne biuro nieruchomości? Podpowiadamy!

Marketing internetowy

Absolutną podstawą w promowaniu marki zajmującej się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, jest marketing internetowy. Większość sprzedających i chcących kupić nieruchomość szuka pośredników właśnie w sieci. Z tego powodu poszczególne biura prześcigają się w kolejnych reklamach. Najistotniejszy jest jednak fakt, aby witryna danego biura była w Internecie możliwie najlepiej widoczna. W tym celu warto zainwestować w pozycjonowanie (czyli tzw. SEO marketing), oraz płatne kampanie typu Ads. Jeśli twoje biuro nie posiada jeszcze własnej strony, trzeba to jak najszybciej zmienić! Znajdź specjalistę, który ma w swojej ofercie tworzenie stron lub np. tworzenie sklepów i zleć mu czym prędzej stworzenie witryny dla twojego biura nieruchomości.

Reklama zewnętrzna

Grupa docelowa agencji nieruchomości to jednak nie tylko internauci, ale również osoby, które nie korzystają z sieci. Jeśli zależy ci, aby dotrzeć również do nich, skuteczna okaże się z pewnością reklama zewnętrzna, czyli różnego rodzaju billboardy, banery, plakaty i telebimy reklamowe. Reklama tego typu charakteryzuje się bardzo dużym zasięgiem, spektakularnym efektem oraz możliwością dotarcia do osób z danego obszaru. Jeśli twoje biuro nieruchomości działa na lokalnym rynku, zareklamuj się wśród mieszkańców okolicznych miejscowości, którzy być może rozważają zakup mieszkania czy domu w mieście. Dobrym pomysłem jest zareklamowanie się także na trasach dojazdowych do miast, ponieważ taką reklamę dziennie zobaczy nawet kilka tysięcy osób.

Marka osobista

Nieruchomości to branża, w której ogromne wręcz znaczenie ma wyrobienie marki osobistej. Agenci nieruchomości wielu klientów zdobywają bowiem z polecenia i tzw. poczty pantoflowej. W co powinien być wyposażony profesjonalny broker nieruchomości? Poza formalnym ubiorem i służbowym autem powinien on zadbać o swój wizerunek w sieci, czyli rozwijać własną stronę w mediach społecznościowych. Niezbędne są również estetyczne wizytówki, które sprawnie i szybko wydrukuje ci każda drukarnia cyfrowa. Oczywiście najważniejszym aspektem jest gruntowna wiedza, która powinna być nieustannie rozwijana. Rynek nieruchomości jest dynamiczny, dlatego profesjonalny agent zobowiązany jest do częstych szkoleń i kursów.