GoPro – kto wpadł na pomysł stworzenia kompaktowej kamery sportowej?

GoPro – kto wpadł na pomysł stworzenia kompaktowej kamery sportowej?

Kamerka GoPro jest stałym elementem wyposażenia osób uprawiających sporty ekstremalne – pozwala na rejestrację dynamicznych ujęć w doskonałej jakości i mieści się do prawie każdej kieszeni. Jaka jest historia tego wyjątkowego urządzenia? Kto jest twórcą pomysłu stworzenia tej kamery sportowej? Oto historia kamerki GoPro – zapraszamy do lektury!

Marzenie młodego surfera

Nick Woodman jest amerykańskim przedsiębiorcą, miłośnikiem surfowania i założycielem marki GoPro. Był trok 2002 kiedy jako 26-latek, młody Nick wyruszył w wymarzoną podróż do Australii, aby posurfować na tamtejszych falach. Miał w planach nagrać swoje wyczyny na kamerze – dysponował takim sprzętem, jaki był ogólnodostępny w tamtych czasach. Czyli powiedzmy sobie szczerze – totalnie nieprzystosowanym do rejestrowania dynamicznych ujęć, szczególnie tych z dalekiej odległości. Oczywiście, w tamtych czasach istniały już kamery, które sprostałyby takiemu zadaniu – był to jednak sprzęt o wielkich gabarytach i trudno było go spakować ze sobą w podróż. Kolejna sprawa to cena – ceny kamer sportowych w tamtych czasach były tak wysokie, że zakup takiego sprzętu był nieosiągalny dla większości śmiertelników. Co więc postanowił zrobić Nick zawiedziony nagraniami swego surfingu na australijskich falach?

Od sprzedawcy koralików do właściciela marki GoPro

Nick postanowił zając się handlem biżuterią etniczną wytwarzaną z muszelek zebranych na australijskich plażach. Koraliki te sprzedawał po kilka dolarów z okna swojego kampera. Surfer z zacięciem do biznesu postanowił wszystkie zarobione w ten sposób pieniądze przeznaczyć na jeden cel – produkcję kompaktowej, niedrogiej i dobrze rejestrującej dynamiczne ujęcia kamerki sportowej. Na pierwsze prototypy nie trzeba było długo czekać. Nick zdążył stworzyć wokół siebie zespół zapaleńców, którzy wspierali rozwój projektu. Dwa lata później, na rynku pojawia się pierwsza kamera GoPro. Na razie było to urządzenie rejestrujące filmy na taśmie 35 mm, jednak w tamtych czasach, możliwość rejestrowania filmów w wersji cyfrowej jeszcze nie była standardem. Dalszy rozwój firmy to kolejne sukcesy – współpraca z największymi markami ze świata sportów ekstremalnych i premiery modeli wyznaczających standardy w branży. Historia Nicka Woodmana pokazuje, że każde marzenie można spełnić. Nie ma rzeczy niemożliwych, co doskonale obrazuje historia znanej przecież dziś wszystkim marki GoPro. Dlatego nie wolno tracić wiary w realizację marzeń – wystarczy zawziętość i skupienie na realizacji celów!